Kiukaisten Hevoskasvatusyhdistys - Otsikko

Etusivu  >>  Hummailua

Hummailua

SAUNAILTA

Hkyn saunailta lauantaina 28.9.2019 klo 18 alkaen Harolan metsästysmajalla (Harolantie 309, 27400 Kiukainen).
Myös palju lämpimänä ja pientä purtavaa tarjolla.
Tervetuloa!

Pikkujoulut

Pikkujoulut 30.11.2018 klo 19.00 Panelian seuratalolla.
Liput 15 € (sis. ruokailun).
Tanssitahdit tarjoaa Pekka Rinne ja Kuunsilta,
mukana menossa myös E-P Mäkinen.
Lippuja saa johtokunnalta.

Saunailta 25.8.2018

Hkyn saunailta lauantaina 25.8. klo 18 alkaen VuokraLaineen Jokituvassa. Myös palju lämpimänä ja pientä purtavaa tarjolla. Tervetuloa!

Pekka Kannuksen luento ja kevättanssit

Kiukaisten hevoskasvatusyhdistys järjestää jäsenilleen hevosterapeutti Pekka Kannuksen luennon sekä kevättanssit 29.4.2017 Panelian seuratalolla.
Luento alkaa klo 18, sen jälkeen iltapalaa ja kahvi.
Illan musiikista vastaava The Turners aloittaa noin klo 20. Ilmoittautumiset 23.4. mennessä: Juha 0400841802 tai Iikka 0500723901.
Tapahtumaan ei pääsymaksua!

Saunailta

Saunailta Kotkaniemessä 19.8.2016 klo 18 alkaen. Tarjolla kahvia ja pientä purtavaa!

Vapputanssit

30.4.2012 klo 19 alkaen tanssittiin Vapputanssit Panelian seuratalolla Willin Lännen malliin. Turners vastasi musisoinnista.

100-vuotisjuhlat

Kiukaisten hevoskasvatusyhdistyksen 100-vuotisjuhlia vietettiin marraskuussa 2011.

Lähes 160 yhdistyksemme jäsentä ja kutsuvierasta saapui paikalle tekemään juhlasta ikimuistoisen.

Sunnuntaipiknikillä St Michel -ajoissa

Ravigrillin ja harkkareitten talkooväki vietti sunnuntaipiknikkiä St Michel - ajoa seuraten.

Arja Ruskin laittamat eväät riittivät koko päiväksi ja palvelu pelasi. Todistettavasti suomalaisessa kesäravitapahtumassa voi myös paistaa aurinko. :)

Vappunaamiaiset

Vappunaamiaisten Obelix -hahmoVappunaamiaiset keräsivät Panelian seurojentalolle legendaarisen joukon juhlijoita. Peppi Pitkätossun "Aikuinen nainen" avasi karaoketulituksen, jota riitti aamutunneille saakka.

Illallinen valmistui Batmanin avustuksella. Obelixin kaatama villisika kruunasi ruokapöydän. Hiidenkivi ei kuulemma ollut mahtunut taksiin, joten se jätettiin kotiin.

Paras puku - kilpailu teetti todellista päänvaivaa. Naisten sarjan voiton vei Big Mama. Illasta oli ennustettu menestystä. Moonwalk jäi kuitenkin näkemättä. Diilerit takasivat vauhdin tanssilattialle. Merlin veti hihasta pääsylippuja. Ja pillillä lonkeroa. Muskettisoturin seikkailut kuulemma jatkuivat pitkään vappuaaton jälkeenkin.

Pikkujoulut

Pikkujouluja vietettiin Kiukaisten seuratalolla 15.11. Ilta oli niin hauska ja kului niin nopeasti, ettei kukaan muistanut ottaa yhtään valokuvaa. maistuvan ruuan ja hyvän musiikin lomassa testattiin "Kuka täällä tänään" -tietokilpailussa läsnäolijoiden keskinäistä tuntemista. Juhlaväen keskuudesta löytyi veret seisauttavia ohjastajan sukutauluja, tuoreita voittoja, Hippoksen kultaisen ansiomerkin haltijoita monien muiden lisäksi. Illan aikana monet kesän torstai-iltojen vakiokävijät tapasivat pitkästä aikaa ja vaihtoivat kuulumisia.

Kaunis auringonlasku Säpin majakkasaarella.

Matka Säpin majakkasaareen

HKY lähetti retkikunnan tutustumaan Luvian edustalla sijaitsevaan Säpin majakkasaareen yhtenä kuluvan kesän hienoimpana päivänä. Mantereella satoi ja ukkosti, mutta meri kietoi retkeilijät auringonpaisteeseen ja lämpimään kesätuuleen. Matkaan lähdettiin viimevuotiseen tapaan Empaatilla.

Horisontissa siintää määränpää, Säppi (ei Helvi eikä Kalevi, harolalaisille tiedoksi) Maihinnousuun valmistauduttiin syömällä mahtava päivällinen. Ruokailun jälkeen aurinko loisti kilpaa kylläisten retkeilijöiden kanssa. Retken huippukohta koettiin 34:n metrin korkeudessa, majakan ulkotasanteella. Toisia 140 portaan nousu vain nauratti. :) Maisema todettiin retken vaivojen arvoiseksi.

Retken pölyt pestiin pois laivan saunassa ja Selkämeressä täydellisen auringonlaskun vallitessa.

Saunailta Kotkaniemessä

Yhdistyksen saunailtaa vietettiin Kotkaniemessä onistuneiden nuorisoravien päätteeksi. Illan aikana saunottiin, visailtiin ja ratkottiin kolmatta kertaa yhdistyksen jäsentenvälinen mölkkymestaruus. Kahtena edellisenä vuotena mestaruuden ja sen myötä kiinnityksen kiertopalkintoon on napannut maankuulun mölkkypitäjän oma poika, Juha Torsti. Tänä vuonna mestarin taktiikkaan sisältyi mm. urheilujuoman nappailua. Siitä huolimatta mestarin nimi säilyi muuttumattomana, ja kiertopalkinto sai pysyvän kodin Torstin talosta. Lieneekö ollut enteellistä, että kyseinen perhe osti kesän aikana suuremman talon, kartanoksikin kutsutun, Kiukaisten Peltomaalta. Entinen asunto ilmeisesti katsottiin liian pieneksi pokaalin säilytystä varten. Samalla suunnalla on ennenkin nosteltu välikattoa pokaalikokoelman karttuessa. Ensi vuonna yhdistys muuttaa boolin koostumusta.

Dragon -melonnat

HKY lähetti joukkueen Harjavallassa 28.6. järjestettyihin Dragon-melontoihin. Joukkue kilpaili naisjoukkueena, viidellä miehellä vahvistettuna. Melonta järjestettiin tavallaan taositusajona, sillä naisjokkueet saivat 8 sekuntia aikahyvitystä. kaksi ensimmäistä karsinta lähtöä joukue voitti puhtaasti ylittämällä ensimmäisenä maalilinjan, tosin nakkilalainen joukkue luuli lähdön tapahtuvan volttilähtönä ja jäi kiemurtelemaan ratojen väliin kuin oikea lohikäärme HKY:n esitellessä veneensä huippuvauhtia. Luulisi nakkilalaisten jo tietävän, miten siinä käy kun haastaa kiukaislaiset viivalle... Finaalipaikasta joukkueemme joutui karsimaan ennakkosuosikin, Peli-Weljien kanssa. Panelialainen joukkue oli saanut riveihinsä useita raviharrastajia, lieneekö siitä johtunut joukkueen murskaava meno (vai vaatteiden vähyydestä?) Joka tapauksessa Peli-Weljet sai finaalipaikan yhden sekunnin erolla ja käytti sen hyväkseen voittamalla koko kilpailun.

Tekijänoikeudet © 2011 Kiukaisten Hevoskasvatusyhdistys,
Sivujen ulkoasu ja toteutus © Eveliina Puisto 2011